top of page

ספריי צבע - למה, למי ובשביל מה?

בשנים האחרונות הפך ספריי צבע להיות המוביל בתחום הצביעה המקצועית והפרטית בשל העובדה שהוא קל לשימוש, נגיש לכולם ובעל תוצאות מרשימות גם אם אין לכם כל כך ידע וניסיון בשימוש עם ספריי צבע. יתרון גדול הוא שניתן ללא כל קושי להזמין צבעים בתרסיסים במגוון גוונים ובהזמנה אישית. שימוש במכלי ספריי צבע מוכר לנו מציורי הגרפיטי שמתנוססים על חומות או קירות אך בעיקר מתחום הצביעה המקצועית יותר. ספריי צבע במיכל מכיל כמות יחסית קטנה של צבע בהשוואה לפח צבע רגיל, במקרים של פגיעה בצבע הרכב וכאשר אין זו פגיעה רצינית או גדולה מידי אז פחחי רכב מעדיפים לא אחת להשתמש בתרסיס במקום לפתוח קופסה גדולה, כן הם חוסכים בחומר, חוסכים בזמן ואין יותר מידי התעסקות מסביב לפעולת הצביעה, לעומת זאת אם היו משתמשים בצביעה רגילה הרי שיש צורך בהכנת הצבע, דילולו, התזתו, ניקוי הכלים ועוד.

הכנות וצביעה עם ספריי צבע

לספריי צבע יש שימושים רבים ולא דווקא במגזר העסקי. רבים מבעלי תחביבים וכאלו שאוהבים לעשות דברים וליצור בעצמם מעדיפים להשתמש בספריי צבע. החל מחידוש רהיטים ועד לצביעת מוצרי אומנות, הקלות והנוחות אינה ניתנת לתחרות. על מנת להגיע לתוצאות טובות כאשר צובעים עם תרסיס יש צורך לבצע הכנות מקדימות על מנת שהתוצאה תהיה איכותית וטובה. ראשית חייבים להסיר שאריות צבע ישן ומתקלף אם לא נסיר את שאריות הצבע מה שיקרה הוא שהצבע החדש יתנתק במהרה ויתקלף יחד עם הצבע הישן שיוף קל לצורכי החלקה נדרש גם כן. הפעולה הבאה היא ניקוי, חייבים לנקות היטב שאריות של שומנים או אבק, כל אלו גם מפריעים ומונעים מהצבע להידבק טוב. לאחר שהכנו את שטח לצביעה מה שנותר לנו הוא למעשה לצבוע. תהליך הצביעה אינו מורכב או מסובך גם למי שאינו בקי או צבע בעבר. ראשית חשוב להגן על כל מה שאתם לא רוצים לצבוע, כסו בניירות, בניילונים או בבד את כל האזורים שאתם רוצים להגן עליהם מפני רסיסי צבע. לאחר מיכן ודאו שוב שאין שאריות אבק או שומנים על המקום המיועד לצביעה. כעת איחזו במיכל ספריי צבע במרחק של כ 25 - 30 סנטימטרים מהאובייקט, כוונו את פיית ההתזה ולחצו עליה, עליכם ללחוץ על הפייה תוך כדי תנועת היד בצורה קשתית מימין לשמאל, בכל פעם שהגעתם לקצה הפסיקו ללחוץ, בכל פעם שאתם שוב מול האזור לחצו שוב על מיכל ספריי צבע, כך תשלטו על האזור הצבוע ותחסכו צבע מיותר שירוסס בקצוות. לאחר סיום תנו לצבע להתייבש לפחות 12 שעות.

בחירת ספריי צבע

כאמור ספריי צבע מאפשר לכם לצבוע בקלות כמעט כל דבר, חשוב לרכוש ספריי צבע איכותי על מנת שהתוצאות יהיו איכותיות גם כן. צבעים איכותיים מאפשרים לכם ליצור שכבת צבע אחידה וללא נזילות או פתיתי צבע. מומלץ להתייעץ עם בעל מקצוע לגבי סוג הצבע שתרכשו תוך התחשבות באלמנט אותו אתם צובעים, עבור מתכת הצבע יהיה שונה מעץ גם בסוג הצבע וגם בתהליך הצביעה. כותב המאמר שלומי שוורץ.


המלצה נבחרת
ההמלצות האחרונות
תגיות
No tags yet.
bottom of page